Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Grodzisku Mazowieckim
Agnieszka Domżalska-Łajtar
Adres:
ul. Daleka 11A (2 piętro, pokój nr 222)
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:
tel. (22) 300 85 24
Informujemy, że w dniu 30 listopada 2023 r. (czwartek) biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Grodzisku Mazowieckim będzie nieczynne.
Informacje o zmianach w dyżurze zamieszczane są w ogłoszeniach na stronie Starostwa.
Dyżur Rzecznika odbywa się w następujące dni:
- poniedziałek w godzinach 12:00 – 16:00,
- środa w godzinach 8:00 – 11:00,
- czwartek w godzinach 13:30 – 16:30.
Wnioski można składać:
– w godzinach pracy Starostwa w Punkcie Obsługi Mieszkańca (budynek Starostwa ul. Daleka 11A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki),
– w drodze wiadomości elektronicznej na adres: starostwo@powiat-grodziski.pl,
– poprzez ePUAP,
– oraz za pośrednictwem poczty, na adres korespondencyjny Starostwa (STAROSTWO POWIATU GRODZISKIEGO, ul. Daleka 11A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki).
Zadania
Do podstawowych zadań Rzecznika Konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wykonywanie innych zadań określonych w przepisach o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:
• Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00, opłata wg taryfy operatora,
• porady@dlakonsumentow.pl,
• http://www.federacja-konsumentow.org.pl Federacja Konsumentów,
• http://www.konsumenci.org Fundacja Konsumentów,
• http://www.konsument.gov.pl Europejskie Centrum Konsumenckie Polska właściwe w sprawach transgranicznych (pomiędzy polskim konsumentem a przedsiębiorcą z UE, Wielkiej Brytanii, Islandii i Norwegii), tel. (22) 55 60 600, dyżury prawników od poniedziałku do piątku w godz.: 10:00 – 14:00, zapytania konsumenckie: eccnet-pl@ec.europa.eu.